10 טיפים להתמודדות עם שוטרים – מהרצאת “המדריך לצרכן”

בערב שנערך לקראת השקת הספר המאוייר שמסביר לצרכני קנאביס כיצד להתמודד עם חיפוש משטרתי למדנו כמה דברים שכדאי – ולא כדאי – לעשות במפגש הראשון עם השוטר וכן בעת החקירה בתחנת המשטרה.

עו”ד דקל עוזר, שמשיק בימים אלו את “המדריך לצרכן” – ספר מאוייר המסביר בפשטות כיצד על צרכני קנאביס להתמודד בעת היתקלות עם שוטרים ובזמן חקירה בתחנת המשטרה (לרכישה כאן) – ערך ערב חגיגי שכלל הרצאה קצרה, שאלות מהקהל והדגמה חיה.

במהלך האירוע עלו שאלות מהקהל הנוגעות להתמודדות הקשה של הצרכנים עם נציגי אכיפת החוק, וכן שודרו סרטונים קומיים קצרים שמציגים התמודדויות נפוצות עם משטרה:

ואלו הטיפים הבולטים שניתנו במהלך הערב:

  1. בעת מפגש עם השוטרים אסור להתעצבן, לכעוס או לצעוק. עדיף להתנהג בכבוד ובנימוס ולהיות נחמדים לשוטר. עדיף להציג לשוטר את תעודת הזהות אם ביקש ולהיות סבלניים וחביבים.
  2. למרות הנחמדות והאדיבות חל איסור מוחלט לשתף פעולה עם שאלות השוטר ללא התייעצות קודמת עם עורך דין. עדיף לשמור על זכות השתיקה, לסרב לחיפוש ולהכריז “על פי ייעוץ משפטי שקיבלתי אני מכחיש הכל”. אפשר גם לחזור על המשפט הזה באופן סיסטמטי עד להגעת העו”ד.
  3. https://www.youtube.com/watch?v=ArY8jYLaGjY

  4. לעולם לא להתכתב עם חברים או סוחרים בעניין עסקאות קנאביס. למשטרה יש יכולת לשחזר אפילו הודעות שכבר נמחקו מהמכשיר ועל כן גם אם מחקתם את כל היסטוריית ההתכתבות, ההודעות עלולות לשמש כנגדכם במשפט.
  5. לא לקחת את מכשיר הטלפון לחקירה. אפשר להגיד ששכחתם את הטלפון, אפשר להגיד שהוא נפל בטעות לאסלה ואפשר להגיד שהוא נרטב בים והתקלקל.
  6. לעולם לא לספר ממי קניתם. “קניתי את זה מסודאני בתחנה המרכזית” יכולה להיות תשובה טובה יותר מהסגרת חבר או אפילו סוחר שאינכם מכירים באופן אישי. כאשר אתה מסגיר את הסוחר אתה גם מודה בעצמך – וזו הסיבה המרכזית מדוע אסור לעשות את זה, ולא רק בגלל ביטחון אישי או ערכים של חברות
  7. דקל עוזר יניב פרץ
    עורכי הדין דקל עוזר ויניב פרץ – בערב השקת “המדריך לצרכן”
  8. להימנע לחלוטין מלהזכיר שמות של חברים או כאלו שסיפקו לכם קנאביס או חשיש. לא להזכיר גם שמות של כאלו שאתם יודעים שמעשנים. גם אם נראה לכם שזה יציל אתכם, בפועל רוב הסיכויים שזה רק יפליל אתכם ועל הדרך יסחוב גם אחרים לבלאגן.
  9. בעת חקירה בתחנת המשטרה הדבר הראשון שצריך לציין לפרוטוקול הוא: “החיפוש שעשו עליי הוא לא חוקי. לא הסכמתי לחיפוש. השוטר השתמש בכח לא סביר. מדובר בגזענות או סטיגמה כנגדי.” אמירות אלו יוכלו להוות בסיס איתן לפסילת החיפוש על ידי השופט בהמשך.
  10. https://www.youtube.com/watch?v=oLzt_V6I6Ww

  11. בעת החקירה השוטרים ישאירו אתכם לבד בחדר או במסדרון. אל תדברו עם עצמכם ואל תגידו דברים כמו “מה אני עושה כאן”, “איך עשיתי את זה לעצמי” וכו’. פשוט להמתין בשלווה ולא לדבר על כלום. אם אתם יושבים במסדרון או בחדר ומגיע אדם שלבוש כאזרח ומתחיל לדבר אתכם – לא להגיד כלום. סביר מאוד שמדובר במדובב, שוטר סמוי, שמנסה להפליל אתכם.
  12. לא להגיד שאתם בעד לגליזציה או תומכים במאבק כלשהו. אמירה כזו עלולה לחזק את החשדות נגדכם.
  13. אם מזמינים זרעים בדואר מחו”ל – לעולם לא לחתום על חבילה שמגיעה עם שליח הביתה. עדיף להגיד שזו כנראה טעות כי לא הזמנתם שום דבר מחו”ל. לא לחתום בשום אופן. חבילות זרעים אמורות להגיע לתיבת הדואר. אם מגיע שליח, זה כנראה שוטר סמוי. אם הגיעה החבילה בדואר עדיף לרשום עליה בטוש בגדול “טעות בכתובת – להחזיר לשולח” ולהניח על המקרר לשבוע עד שבועיים. אם שוטר לא הגיע עד אז אפשר לפתוח את החבילה.

במהלך האירוע נערכה כאמור גם הדמייה של חקירה במשטרה. צפו בהדגמה:

https://www.youtube.com/watch?v=REDXsSaAfpw

באירוע גם הופיע הזמר הצעיר טל מזרחי שביצע 3 שירים, בינהם את השיר המצחיק High As Fuck וכן קאבר בעברית לשיר Because I Got High.

איזה קנאביס אתה?

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר